Optimizare SEO – ce inseamnă SEO?

optimizare seo site pentru motoarele de cautare

Optimizare SEO site – ce inseamnă SEO?

Acest ghid este o imagine de ansamblu pentru ceea ce numim optimizare seo site (sau simplu SEO), o tactică extrem de importantă pentru atragerea traficului pe site-ul dvs.

În acest ghid, veți afla:

  1. Ce este SEO (optimizare seo site) și de ce este important?
  2. Analiza cuvintelor si expresiilor SEO și cele mai bune practici de utilizare a cuvintelor cheie
  3. Cele mai bune practici de optimizare on-Page

Va spunem insa de la bun inceput ca desi pare simplu la prima vedere, daca nu intelegeti acest concept este bine sa apelati la expertii in domeniu. Continutul de calitate seo iti ridica considerabil site-ul in cautari doar daca este facut perfect.

Să începem!

Ce inseamna optimizare SEO site și de ce este important?

Optimizarea pentru motorului de căutare este procesul de optimizare a paginilor web și a conținutului acestora pentru a fi ușor de descoperit de către utilizatorii care caută termeni relevanți. Termenul SEO descrie, de asemenea, procesul de simplificare a paginilor web pentru software-ul de indexare a motoarelor de căutare, cunoscut sub numele de „crawler”, pentru a găsi și indexa site-ul dvs.

Deși conceptul de SEO este relativ simplu, mulți nou-veniți în SEO au încă întrebări referitoare la anumite aspecte:

  • Cum „optimizați” site-ul personal, blogul sau site-ul companiei pentru motoarele de căutare?
  • Cat timp sa aloci pe SEO?
  • Cum faceti diferenția intre sfaturile SEO „bune” si sfaturile SEO „rele” sau dăunătoare?

Poate că cel mai important aspect al optimizării motoarelor de căutare este modul în care te poți ajuta de conținutul scris și optimizat pe SEO pentru atragerea traficului, a clienților cu scopul de a creste vânzările pentru compania ta.

 

De ce ar trebui să vă pese de această optimizare SEO site?

Miliarde de căutări sunt efectuate online zilnic. Aceasta înseamnă o cantitate uriasă de trafic specific.

Mulți oameni caută produse și servicii specifice cu intenția de a plăti pentru aceste lucruri. Aceste căutări sunt cunoscute ca având intenție comercială, ceea ce înseamnă că utilizatorii acestor căutări vor să cumpere ceva oferit de dvs.

O interogare de căutare de genul „Vreau să cumpăr o mașină” arată o intenție comercială clară.

Oamenii caută orice fel de lucruri legate direct de afacerea dvs. Dincolo de asta, perspectivele dvs. sunt, de asemenea, căutarea a tot felul de lucruri care sunt înrudite cu afacerea dvs. Acestea reprezintă și mai multe oportunități de a vă conecta cu acești oameni și de a furniza un răspunsul la întrebările lor, la rezolvarea problemelor lor și a deveni o resursă de încredere pentru ei.

Cum functionează de fapt directionarea traficului folosind optimizarea SEO din motoarele de căutare?

Este important să rețineți că Google este responsabil pentru majoritatea traficului din motoarele de căutare din lume. Acest lucru poate varia de la o industrie la alta, dar este probabil ca Google să fie jucătorul dominant în rezultatele căutării în care afacerea sau site-ul dvs. ar dori să apară, dar cele mai bune practici prezentate în acest ghid vă vor ajuta să vă poziționați site-ul și conținutul său pentru a se clasifica bine și în alte motoare de căutare.

Google ocupa o pozitie domină printre motoarele de căutare, dar cu siguranta afacerea dvs. va apare si pe Yahoo sau Bing etc.

Deci, cum determină Google ce pagini să apară ca răspuns la ceea ce caută oamenii? Cum obții tot acest trafic valoros pe site-ul tău?

Algoritmul Google este extrem de complex, și la un nivel foarte înalt in ceea ce priveste optimizarea seo site:

  • Google caută pagini care să conțină informații relevante și de înaltă calitate, relevante pentru interogarea căutătorului.
  • Algoritmul Google determină relevanța prin „crawling” (sau citind) conținutul site-ului dvs. și evaluând (algoritmic) dacă acel conținut este relevant pentru ceea ce caută utilizatorul, pe baza cuvintelor cheie pe care le conține și a altor factori (cunoscuți ca „semnale de clasificare” ).
  • Google determină „calitatea” printr-o serie de mijloace, utilizeaza profilul de linkuri al unui site – numărul și calitatea altor site-uri web care linkează către o pagină sau un site în ansamblu – este printre cele mai importante.

Semnalele de clasare suplimentare evaluate prin algoritmul Google pentru a determina unde se va clasifica un site, sunt următoarele:

  • Modul în care oamenii se angajează cu un site (găsesc informațiile de care au nevoie și rămân pe site sau „revin” la pagina de căutare și fac clic pe un anumit link? Sau ignoră pur și simplu listarea dvs. în rezultatele căutării și nu fac clic niciodată?)
  • Viteza de încărcare a site-ului și „prietenia mobilă” – adica afisarea prietenoasă pe device-uri mobile
  • Cât de mult conținut unic are un site (față de „subțire”, „neimportant” sau conținut duplicat, cu valoare scăzută)

Există sute de factori de clasificare pe care algoritmul Google îi ia în considerare ca răspuns la căutări. Google își actualizează și perfecționează constant procesul pentru a se asigura că oferă cea mai bună experiență posibilă  utilizatorului.

Analize de cuvinte cheie pentru optimizare SEO site și cele mai bune practici de direcționare a cuvintelor cheie

Primul pas în optimizarea pentru motorul de căutare este să determinați pentru ce optimizați de fapt. Aceasta înseamnă identificarea termenilor pe care oamenii îi caută, termini cunoscuți și sub denumirea de „cuvinte cheie”, pe care doriți ca site-ul dvs. web să-l înglobeze ca mai apoi motoarele de căutare precum Google sa il claseze corespunzător.

Urmărirea cuvintelor cheie pentru optimizare SEO pe diferite perioade de timp

Există mai mulți factori cheie de care trebuie să țineți cont atunci când determinați cuvintele cheie pe care doriți să le utilizati pe site-ul dvs.:

  • Volumul căutării – Primul factor care trebuie luat în considerare este câți oameni caută de fapt un cuvânt cheie dat. Cu cât sunt mai mulți oameni care caută un cuvânt cheie, cu atât publicul potențial este mai mare. În schimb, dacă nimeni nu caută un cuvânt cheie, nu există o audiență disponibilă pentru a găsi conținutul dvs. prin căutare.
  • Relevanță – Un termen poate fi căutat frecvent, dar asta nu înseamnă neapărat că este relevant pentru afacerea dvs.. Relevanța cuvintelor cheie sau conexiunea dintre conținutul de pe un site și interogarea de căutare a utilizatorului este un semnal de clasare crucial.
  • Concurență – Cuvintele cheie cu un volum de căutare mai mare poate conduce la cantități semnificative de trafic, dar concurența pentru poziționarea premium în paginile de rezultate ale motorului de căutare poate fi intensă.

 

În primul rând, trebuie să înțelegeți cine sunt potențialii dvs. clienți și ce anume pot căuta. De acolo trebuie să începeti:

  • Ce tipuri de lucruri îi interesează?
  • Ce probleme au?
  • Ce tip de limbaj folosesc pentru a descrie lucrurile pe care le fac, instrumentele pe care le folosesc etc.
  • De la cine mai cumpără?

După ce ați răspuns la aceste întrebări, veți avea o „listă inițială” de posibile cuvinte cheie și domenii pentru a vă ajuta să găsiți idei suplimentare de cuvinte cheie și să atribuiți primele valori despre volumul de căutare și despre concurență.

În plus, dacă aveți un site existent, este posibil să primiți deja ceva trafic din motoarele de căutare. Puteți utiliza parte din datele dvs. proprii referitoare la cuvinte cheie pentru a vă ajuta să înțelegeți ce termeni conduc traficul.

Din păcate, Google a încetat să ofere o mulțime de informații despre ceea ce oamenii caută furnizorilor de analiză. Google pune la dispoziție o parte din aceste date în interfața lor gratuită Instrumente pentru webmaster (dacă nu ați creat un cont, acesta este un instrument SEO foarte valoros, atât pentru descoperirea datelor de interogare de căutare, cât și pentru diagnosticarea diverselor probleme tehnice SEO).

După ce ți-ai  petrecut ceva timp pentru a-ți înțelege perspectivele, ați examinat cuvintele cheie care conduc traficul către concurenții și site-urile conexe și ați identificat termenii care conduc traficul către propriul site, trebuie să lucrați la termenii ce vă poți clasa mai bine și unde se află cele mai bune oportunități.

Determinarea concurenței relative a unui cuvânt cheie poate fi o sarcină destul de complexă. La un nivel foarte înalt, trebuie să înțelegeți urmatoarele:

  • Cât de încredere și ce autoritate (cu alte cuvinte: câte link-uri obține întregul site și cât de relevante, de încredere sunt acele site-uri care vă leagă?) Sunt multe alte site-uri care vor concura pentru a se clasifica pentru același termen.
  • Cât de bine sunt aliniate cu cuvântul cheie în sine (dacă oferă un răspuns excelent la întrebarea căutătorului)
  • Cât de populară și autoritară este fiecare pagină individuală în rezultatul căutării (cu alte cuvinte: câte linkuri are pagina în sine, cât de relevante și de încredere sunt site-uri care vă leagă?)

Optimizare SEO on-Page

După ce aveți lista de cuvinte cheie, următorul pas este de fapt implementarea cuvintelor cheie vizate în conținutul site-ului dvs. Fiecare pagină de pe site-ul dvs. ar trebui să vizeze un termen de bază, precum și un sinonime sau termeni înrudiți. Iata cum se face Optimizare seo on-page!

„Pagina perfect optimizată”

Să ne uităm la câteva elemente critice, de bază din pagina pe care trebuie să le înțelegeți în timp ce vă gândiți cum să conduceți traficul motoarelor de căutare către site-ul dvs. web:

Etichete titlu

Google lucrează pentru a înțelege mai bine sensul real al unei pagini și pentru a sublinia (și chiar a pedepsi) utilizarea agresivă și manipulatoare a cuvintelor cheie, inclusiv termenul (și termenii înrudiți) pe care doriți să-i încadrați în paginile dvs., este încă valabil. Și singurul loc cu cel mai mare impact pe care îl puteți pune cuvântul cheie este eticheta pentru titlu a paginii dvs.

Eticheta de titlu nu este titlul principal al paginii dvs. Titlul pe care îl vedeți în pagină este de obicei un element HTML H1 (sau posibil un H2). Eticheta titlu este ceea ce puteți vedea în partea de sus a browserului dvs. și este populat de codul sursă al paginii dvs. într-o meta-etichetă:

Eticheta dvs. de titlu se potrivește cu titlul rezultatului organic?

Lungimea unei etichete de titlu pe care Google o va afișa va varia (aceasta se bazează pe pixeli, nu în număr de caractere), dar, în general, 55-60 de caractere este o regulă bună. Dacă este posibil, lucrați la cuvântul dvs. cheie principal într-un mod natural și convingător, adăugați și unele sinonime corelate în jurul acelui termen. Rețineți însă că eticheta de titlu va fi ceea ce un căutător vede în rezultatele căutării pentru pagina dvs. Este „titlul” din rezultatele căutării organice.

Descrierile Meta

Deși eticheta de titlu este în mod efectiv titlul listei dvs. de căutare, meta description (un alt element meta HTML care poate fi actualizat în codul site-ului dvs., dar care nu este văzut pe pagina dvs. reală) este efectiv copia adițională a site-ului dvs.

Google își asumă anumite libertăți cu ceea ce afișează în rezultatele căutării, astfel încât meta descrierea ta poate să nu fie afișată întotdeauna, dar dacă ai o descriere convingătoare a paginii tale, ar face ca oamenii care caută să facă clic, astfel puteți crește mult traficul. Amintiți-vă: afișarea rezultatelor căutării este doar primul pas! Trebuie totuși să-i determinați pe căutători să vină pe site-ul dvs., apoi să efectueze de fapt acțiunile dorite.

Conținutul textului

Conținutul propriu al paginii dvs. este foarte important. Paginile vor avea „zone de muncă” diferite – conținutul de bază pe care doriți să îl citească o mulțime de oameni. Acestea fiind spuse, Google a favorizat din ce în ce mai multe tipuri de conținut și, pe măsură ce construiți oricare dintre paginile de pe site-ul dvs., există câteva lucruri de reținut:

  • Conținut voluminos și unic – nu există un număr magic în ceea ce privește numărarea cuvintelor și dacă aveți câteva pagini de conținut pe site-ul dvs. care au doar câteva sute de cuvinte, nu veți cădea din clasamntul Google, dar în general, actualizări recente favorizează în special conținutul mai lung si bineinteles unic. Dacă aveți un număr mare (mii) de pagini cu trexte extrem de scurte (50-200 de cuvinte de conținut) sau multe conținuturi duplicate în care nu se schimbă nimic, în afară de eticheta de titlu a paginii sau scrieti doar o linie de text, asta vă poate pune în dificultate. Uită-te la întregul site-ului: exista un procent mare de paginile cu continut puțin, duplicat sau cu valoare scăzută? Dacă da, încercați să identificați o modalitate de a „imbunatății” acele pagini sau verificați-vă analiza pentru a vedea cât de mult trafic obțineți și pur și simplu excludeți-le (folosind o etichetă noindex) din rezultatele căutării pentru a nu fi afișat pe Google. Încercați să nu inundați indexul cu o mulțime de pagini cu valoare scăzută, în încercarea de a le clasifica. Acest lucru nu va ajuta daca doriti o optimizare seo site de calitate.
  • Angajarea – Google cântărește din ce în ce mai mult implicarea și experiența utilizatorilor. Puteți influența acest aspect asigurându-vă că conținutul dvs. răspunde la întrebările pe care le solicită căutătorul, astfel încât să poată rămâne pe pagina dvs. și să se angajeze in răsfoirea și citirea conținutul dvs. Asigurați-vă că paginile dvs. se încarcă rapid și nu aveți elemente de design (cum ar fi anunțurile excesiv de agresive peste conținut) care ar putea enerva utilizatorii.
  • „Sharability” – Nu tot conținut de pe site-ul dvs. va fi sheru-it de multe ori. Este bine să aveți grijă să nu difuzați cantități mari de pagini care au conținut slab. Trebuie să luați în considerare cine ar putea să partajeze și să facă link către noile pagini pe care le creați pe site-ul dvs.

Atributele Alt pentru imagini

Modul în care vă marcați imaginile poate avea impact nu numai în modul în care motoarele de căutare percep pagina dvs., ci și cât de mult traficul de căutare din căutarea de imagini generează  trafica catre site-ul dvs. Un atribut alt este un element HTML care vă permite să furnizați informații alternative pentru o imagine dacă un utilizator nu o poate vizualiza din diverse motive. Imaginile dvs. se pot altera în timp (fișierele sunt șterse, utilizatorii au dificultăți de conectare la site-ul dvs. etc.), astfel încât o descriere alternativă a imaginii poate fi utilă dintr-o perspectivă generală de utilizare. Aceasta vă oferă, de asemenea, o altă oportunitate – în afara conținutului dvs. – pentru a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este vorba in imaginea respectivă. Si acest aspect va ajuta in optimizare SEO site.

Nu este indicat să „utilizati cuvinte cheie” și nici toate variațiile posibile ale acestuia în atributul alt al imaginii. De fapt, dacă nu se încadrează în mod natural în descrierea imaginii, nu includeți deloc cuvântul cheie aici. Pur și simplu asigurați-vă că nu omiteți atributul alt și încercați să dați o descriere exactă și concretă a imaginii (imaginați-o că o descrieți cuiva care nu o poate vedea – pentru asta este atributul alt acolo!).

Scriind în mod natural despre subiectul in pagină, evitați filtrele de „supra-optimizare” (cu alte cuvinte: nu încercați să înșelați Google în clasarea paginii dvs. pentru cuvântul cheie vizat) și vă dați singur o șansă mai bună de a obține variații valoroase „coadă lungă” (long tale) modificate ale subiectului principal.

Structura URL

Structura URL a site-ului dvs. poate fi importantă atât din perspectiva urmăririi (puteți segmenta mai ușor datele din rapoarte folosind o structură URL segmentată, logică), cât și un punct de vedere al accesibilității (URL-urile mai scurte, descriptive, sunt mai ușor de copiat și inserat și astfel evitati greșelile ). Repet: încorporați cuvinte cheie; creați o adresă URL scurtă dar descriptivă.

Mai mult decât atât: dacă nu trebuie, nu vă schimbați adresele URL. Chiar dacă adresele dvs. URL nu sunt „frumoase”, dacă nu simțiți că ar avea un impact negativ asupra utilizatorilor și asupra afacerii dvs. în general, nu le schimbați pentru a fi mai concentrate pe cuvinte cheie pentru „un SEO mai bun”. Dacă trebuie să schimbați structura URL-ului dvs., asigurați-vă că folosiți redirecționarea corectă (301 permanent). Aceasta este o greșeală frecventă pe care firmele o fac atunci când își refac site-urile, uită de redirectări și automat cad în clasificări.

Schema & Marcarea

În cele din urmă, după ce aveți grijă de toate elementele de pe pagina standard, puteți lua în considerare să mergeți cu un pas mai departe și să ajutați mai bine Google (și alte motoare de căutare, care recunosc și schemele) să înțeleagă pagina dvs. În felul acesta realizați o optimizare seo de calitate.

Marcarea schemelor nu face ca pagina dvs. să fie ridicată în rezultatele căutării (în prezent nu este un factor de clasare). Aceasta oferă site-ului dvs. câteva „proprietăți structurale” suplimentare în rezultatele căutării, așa cum fac extensiile de anunțuri pentru anunțurile dvs. AdWords.

În unele rezultate ale căutării, dacă nimeni altcineva nu folosește o anumită schemă, puteți obține un avantaj în ceea ce privește rata de clic, datorită faptului că site-ul dvs. afișează paginile dupa o anumita strucutra în timp ce altele nu. În alte rezultate ale căutării, în care toată lumea folosește aceeași schemă, recenziile pot fi „mize castigatoare” și s-ar putea să afectati CTR-ul omițându-le:

Atribuiți rezultatelor organice mai multe proprietăți structurale adăugând marcaje și scheme corespunzătoare

Există o multitudine de tipuri diferite de marcare pe care le puteți include pe site-ul dvs. – cel mai probabil nu se vor aplica pentru afacerea dvs., dar este posibil ca cel puțin o formă de marcaj să se aplice la cel puțin o parte din paginile site-ului dvs.

Acest ghid este suficient de explicit ca să servească drept introducere în ceea ce numim optimizare SEO site.

Dacă considerați că aveți nevoie de profesioniști care să vă optimizeze site-ul afacerii, atunci vă stăm la dispoziție cu o oferta imbatabilă:

CERE OFERTA ACUM!